Ma reped in patru labe printre rafturile cu incaltaminte, incercand sa-i ies din vizorul nevesti-mii care m-a luat la tinta cu ghetele a caror achizitie tocmai am refuzat-o. Trec rapid in capatul raftului si arunc o privire inspre inapoi ca sa ma pot feri in caz ca un nou proiectil ma ia la tinta. Nici nu stiu ce m-a lovit dar e ceva greu. Poate o pereche de bocanci. Hai! Salt inainte! Culcat! Aplic o retragere strategica pana la raftul urmator unde incerc sa ma camuflez dupa un stativ plin cu esarfe roz. Offf! Nu e bine. Rozul nu e bun! Urmaresc furisat culoarul dintre rafturi si constat ca e liber, mult prea liber. In minte imi rasuna vorbele: “Dusmanul vegheaza”. Vegheaza bine caci m-a reperat destul de rapid si, aproape imediat, asupra mea se abate un tir precis de pantofi si de incaltaminte sport. Am zis eu ca rozul nu e bun pentru camuflaj. 504_Botta_bej_siclam
Ar fi ideal sa ripostez dar momentan sunt sub asediu si trebuie sa ma repliez cateva rafturi mai in colo si sa ma ascund intre un rand de rochii de seara si unul de pantaloni. Agat din mers o palarie de vara pe care mi-o pun rapid pe cap. Poate asa sunt mai bine camuflat. Undeva in stanga mea vad un confrate de suferinta trecand prin acelasi asediu ca si mine. Bun! Deci am gasit aliati!
-Pssssst! Vino aici dar sa nu te vada ca imi desconspiri pozitia!
Bietul om incaseaza o salva, formata din o pereche de cizme si una de ghete, direct in cap. Nu se plange si reuseste sa se tarasca pe sub tirul inamic pana la mine.
-Si tu…? ma intreaba gafaind.
-Da, si eu!
Ma priveste compatimitor si ii raspund aidoma. Stiu prin ce trece. E chinul fiecarei primaveri dar se pare ca acum deja e prea de tot.
-Hai sa ne retragem cumva de aici, propune eu ochind in capatul magazinului camerele de proba care tocmai s-au eliberat. Br.Almi_alb
Il imping inspre raftul cu rochii de vara si ma arunc pe burta in partea opusa, la timp ca sa evitam contactul dur cu un pantof sport. Iau pantoful de pe jos si il arunc inspre casa, undeva in partea cu incaltaminte sport, unde se loveste de ceva facand un zgomot teribil. Inamicii nostri sesizeaza zgomotul ce s-a auzit si se indreapta fioros intr-acolo. Momentul perfect sa ne adapostim. Il apuc pe camaradul meu si o zbughim disperati inspre cabinele de proba, unde ajungem la timp ca sa nu fim observati. Ne bulucim amandoi in cabina din dreapta si tragem perdeaua. Ne recapatam suflul in timp ce ne privim unul pe altul.
-Mihai ma cheama, zic eu.
-Petrica, imi raspunde intinzand mana.
-Si tu, tot cu shoppingul? il intreb.
-Trei zile incheiate. Nu mai pot! O sa ajung la nebuni.
-Si eu! Noroc ca stau aproape. Nu stiu ce se intampla dar parca nu mai e ca anii trecuti. Dureaza prea mult si, pe deasupra, costa prea mult.
-Mda, spune in lehamite, anul asta nu stiu ce a apucat-o ca tot pe ce era mai scump a pus mana.
-Mie-mi spui. Ai vazut pantofii aia care erau sa ne loveasca? Aia costa 500 de lei, si nici macar din piele nu sunt.
-Trebuie sa facem ceva! Sa gasim o solutie ca sa nu mai fim adusi cu forta la shopping si ele sa isi cumpere totusi pantofi.
-Daca ar fi ceva magazin de unde sa poti cumpara de acasa…asortie
I se lumineaza privirea auzind ceea ce am spus. Scoate telefonul din buzunarul de la piept si intra rapid pe internet. Il vad cautand ceva pe google si, dupa cateva clipe, intinzandu-mi telefonul.
-Intra tu aici pe Asortie.ro si cauta ceea ce vrea nevasta-ta sa isi cumpere. Pana atunci eu ies sa creez o diversiune.
Il vad facandu-si o cruce, inganand o rugaciune si aruncandu-se afara sub tirul de artilerie al dusmanului. Draga Petrica, sper sa faci fata la doi dintre cei mai periculosi dusmani, dusmani de care pana si Bin Laden ar fi trebuit sa se teama.
Intru pe Asortie.ro, la categoria pantofi eleganti de dama. Ingan si eu o rugaciune in timp ce afara razboiul se dezlantuie. Cateva perechi de incaltaminte se izbesc in perdeaua cabinei de proba dar cred ca au fost lovituri orbesti. 304_corvari_s_bordo
Gasesc o pereche de pantofi eleganti Corvaris cu toc mediu, din piele bordo si cu fundita, care stiu sigur ca i-ar place sotiei mele pentru ca am vazut-o proband ceva asemanator dar cu un pret mult mai mare. Afara tocmai s-au lansat niste mortiere bocanci si niste trasoare slapi. Trag cu ochiul ca sa vad ce se petrece si observ ca Petrica se eschiveaza elegant de fiecare lovitura dar e aproape de a fi incoltit in raionul de camasi. Trebuie sa ma grabesc.
Caut in categoria cizme de vara, caci draga mea sotioara isi doreste de mult asa ceva. Gasesc o pereche de cizme albastre, pardon bleu, din piele intoarsa brodata. Ar trebui sa fie indeajuns, alaturi de pantofii ce i-am gasit mainainte, ca sa putem sa ne asezam la masa tratativelor. Cu Asortie.ro ca aliat putem negocia la sange incetarea conflictului si stabilirea unor clauze de despagubire pentru pagubele suferite. pd_303_alea_bleo
Brusc afara s-a facut liniste. Oare ce-o fi? Trag usor perdeaua ca sa spionez insa dusmanul e in fata cabinei de proba somandu-ma sa ies, si ce e cel mai rau e ca Petrica e prizonier. Rau de tot! Negocierile vor fi dure caci trebuie sa-mi eliberez camaradul. Ies din cabina de proba cu telefonul tinut in fata, drept scut, ca sa vada pe display fotografia cizmelor de vara alese pentru sotie.
Metoda functioneaza mai ales ca pretul e unul foarte bun. Cele doua sotii il elibereaza pe bietul Petrica si incep sa studieze oferta de incaltaminte de pe Asortie.ro.
Le privim amandoi cum se retrag afara din magazin, lasandu-ne sa ne revenim dupa razboiul prin care am trecut. Undeva in capatul magazinului izbucneste un nou conflict. Un alt oropsit incepe sa se fereasca de tirul salbatic al unei neveste deranjate de refuzul barbatului ei de a-i cumpara pantofi. Ne privim unul pe altul pentru cateva secunde si intelegem ca nu-l putem lasa la greu.
-Il salvam?
-E obligatoriu!
-Atunci hai!
Si ne aruncam amandoi inainte, intr-un salt mortal, printre proiectilele care cad in ploaie asupra noastra.

Comments
  1. laurentiu says:

    :)) Genial articol. Felicitarile mele. Ai reusit sa imi inseninezi ziua.

    Like

Lasa un comentariu

