Fara frica de stomatolog

Posted: April 3, 2014 by zmolem in advertoriale, Orkestra, recomandari
Tags: , , , ,

-Nu ma duc!
Sergiu striga inciudat la mine si se tranteste pe canapea, tot frecandu-si falca. De azi de dimineata il doare o masea si se vaieta intr-una. E exasperant pentru ca, pe cat de tare il doare, pe atat de incapatanat este refuzand categoric sa mearga la stomatolog. A luat deja un pumn de calmante apoi a incercat si metodele babesti cu usturoi si hrean aplicat direct pe maseaua problema sau cu palinca dar nu a facut decat sa sporeasca si mai tare durerea.
-Dar trebuie sa mergi la stomatolog. Ai vazut ca durerea nu a cedat indiferent ce medicament ai luat.
-Nu vreau! Urasc denistii si basta!
-Sergiu! Macar ai fost vreodata la dentist?
-Nu.
-Atunci cum poti spune ca ii urasti pe dentisti daca tu n-ai fost niciodata intr-un cabinet stomatologic?
-E urat acolo si au tot felul de chestii pe care ti le baga in gura si te tortureaza mai ceva ca inchizitia…
Ma lasa perplex argumentele sale.
-Mai omule, ustensilele alea de care zici tu ca ti le baga in gura sunt folosite pentru a ti se face o obturatie dentara nu pentru tortura. Nimeni nu e pus acolo sa te tortureze pe tine. Tu singur te torturezi. Trebuie sa mergi la stomatolog sa iti curete maseaua si sa iti elimine partile afectate de carie. Carie care tie iti provoaca acum durere, pentru ca a ajuns la nerv. Problema se poate agrava daca nu vei veni acum la dentist si, pe viitor, va fi nevoie sa ti se faca terapia canalului radicular.Root_Canal_Illustration_Molar-300x1131
Se pare ca nu-l impresioneaza vorbele mele caci el insista in incapatanarea sa.
-Stiu eu ca ustensilele alea provoaca durere. Nu vreau!
– Ti se va face anestezie locala ca sa nu simti nimic. Si daca tot vrobesti de durere… O preferi pe cea de acum, in privinta careia tu nu poti face nimic?
Are ochii injectati de durere dar pare ca ar da inapoi. E momentul cel mai bun sa supralicitez. Trebuie sa ajunga la un cabinet stomatologic ori altfel prestimt ca imi va toca nervii.
-Stiu eu un cabinet stomatologic unde vei scapa de durerea de masea. E vorba despre Ivory Dentfix. Sa stii ca e cu totul diferit fata de ceea ce stii tu. Au o sala de asteptare moderna, eleganta care te va face sa te simti ca in propria sufragerie. Nici nu vei realiza ca esti intr-un cabinet ivory recomandarestomatologic. Aparatura si tehnica folosita e moderna si de inalte standarde de calitate. Doamna doctor e foarte de treaba si va face totul ca sa treci peste teama de medicul stomatolog si ca sa iti trateze maseaua cu probleme, in functie de gravitatea cariei. Mai bine
-Ei tu de unde stii?
Se incrunta in continuare la mine insa stiu ca sunt pe drumul cel bun. Inca unul sau doua argumente si are sa vina la stomatolog.
-Eu am fost acolo in toamna. La fel ca tine ma temeam de dentist si eu am avut motive serioase sa imi fie frica. Pana sa realizez ca stau pe scaunul stomatologic problema mea era ca si rezolvata.
-Si zici ca e ok acolo?
Hai, inca putin si-l urnesc de aici catre cabinet!
-Da. N-ai de ce sa te temi. Trebuie sa vii la stomatolog pentru ca tie, in momentul asta mai bine nu are cum sa iti fie daca stai aici si iei calmante. Calmante care oricum nu te-au ajutat prea mult.
  MG_7166
Inca ezita.
-Si daca nu-i asa cum mi-ai povestit te fac bucatele.
Neplacuta amenintare din partea unei persoane de doi metri, 120 de kilograme si cu nervii in piuneze. Dar am incredere in Dentfix.
-Hai. Imbraca-te si sa mergem. Vii cu mine sa vezi cum e. Intri pana in sala de asteptare, unde voi servi o cafea, iar tu te vei convinge ca nu te-am mintit si ca nu are de ce sa iti fie teama.
-Bine. Fie!
Se ridica si isi ia geaca din cuier. Sper sa nu fuga de mine in drum spre cabinet. In timp ce coboram scarile imi aduc aminte de cum m-au convins colegii, anul trecut in toamna, sa merg la stomatolog. Si uite ca acum am ajuns sa ii conving eu pe altii. Eu, lupul moralist!

Lasa un comentariu

