Gladiolele Amaliei

Posted: April 2, 2014 by zmolem in advertoriale, Orkestra, recomandari
Tags: , , , ,

Cu foarfeca in mana ma aplec catre gladiolele cele roz, dornic sa aleg dintre ele cateva ca sa incropesc un buchet pentru Andreea, o prietena foarte buna a carei zi de nastere este astazi. Din spatele meu se aude o voce pitigiata si prefacut fioroasa.
-Stai asa si nu misca.
E fiica-mea Amalia. Are in mana un baston de hartie pe care il tine atintit catre mine, amenintator. Uite podoaba asta mica e cea care imi ofera atata inspiratie pentru articolele mele.
Amalia-Ce clezi tu ca faci aici? ma intreaba cu asprime teatrala in voce.
-Tai niste gladiole.
-De ce?
-Ca sa fac un buchet de gladiole.
-De ce?
-Ca sa ii duc Andreei. Ca e ziua ei.
-N-ai voie.
-De ce?
gladiole-bicolor-wine-and-roses_3751-Sunt flolile mele si iti intelzic sa te atingi de ele, hotule de floli!
Stai ca imi da cu virgula. Din devorator, culegator sau distrugator de flori s-a transformat brusc in protector al florilor? Nu inteleg. Ea are obiceiul de a culege orice floare intalneste in cale doar dragul de a o culege si pentru ca, mai apoi, sa o abandoneze te miri unde.
-De cand sunt astea florile tale?
-De mult timp! De ieri… Si de maine.
Are inca probleme cu termenii legati de timp dar o descos eu ca sa inteleg ce vrea sa spuna.
-Adica?
-Eu am plantat gladiolele! Sunt ale mele si gata!
-Cand ai plantat tu gladiolele astea?
Deci chiar nu imi aduc aminte cand s-a intamplat asta. Oi avea eu multe defecte dar memorie proasta nu am.
-Mai demult. Atunci cand le-am plantat… Cu mami si cu buni.
-Bine. Dar eu trebuie sa ii fac lu Andreea un buchet. Ca e ziua ei.
Si dau sa ma aplec din nou catre gladiole.
-Stai asa si nu misca, hotule.
Am senzatia ca am s-o incasez daca mai fac vreo miscare. Si totusi eu trebuie sa ii fac un buchet Andreei. Iar piciulica e hotarata sa nu ma lase sa ma ating de gladiole.
-Bine. Uite… Nu o sa tai gladiolele astea.
-Asa sa faci.
-Voi lua din celelalte gladiole, alea de dincolo. Vezi, sunt diferite de astea. Deci nu sunt ale tale!
-Sa nu indlaznesti ca te tlec la colt.
Nu-i a buna. Se uita urat la mine si pare gata sa ma ia la bastoane mai ceva ca un jandarm infuriat.
-Pai bine. Dar eu ce flori sa ii duc lu’ Andreea?
-Ce floli ai plantat. Lenesule!
logcoveraEVRIKA. Stiu exact cand a plantat ea gladiolele, si restul florilor. Mi-aduc aminte cand am comandat bulbi de gladiole, de lalele si alte flori, de pe Covera.ro pentru gradinuta din fata casei. Cand a trebuit sa le plantam am necajit-o rau de tot pentru ca nu am vrut sa plantez flori alaturi de ea si de maica-sa, pe motiv ca sunt urate si ca nu-mi plac. Am scornit povestea cum ca mie nu-mi plac florile doar ca sa scap si sa-mi pot vedea de mesterit in atelier. Nici in gradina n-am fost, in ziua aceea, ca sa pun patrunjelul, dar asta-i alta treaba. A fost o gluma pe care ea a luat-o in serios. Si acum se vede rezultatul. Astea sunt acum florile ei si eu n-am voie sa ma ating de ele.
-Si atunci ce flori sa ii duc lu’ Andreea?
-Cauta la tine in ateliel, poate gasesti acolo floli.
Mda. M-a invins…ca de-atatea ori pana acum. E prea despteapta pentru varsta ei.
Ma retrag umil dintre gladiolele Amaliei si ma indrept spre atelier. Voi grava ceva tablou cu niste gladiole, macar asa sa ii duc Andreei niste flori.

Comments
  1. monk says:

    Prea desteapta si prea ironica junioara ta. Te compatimesc pentru momentele cand va fi adolescenta.

    Like

Lasa un comentariu

