-Primavara asta ar trebui sa mergem undeva, sa ne relaxam, sa vizitam, sa ne simtim bine.
Nevasta-mea are dreptate. Si eu simt nevoia sa ma rup de grijile cotidiene si sa nu fac altceva decat sa vizitez, sa ma plimb in voie, sa fac un milion de poze sau pur si simplu sa stau patru ore la o cafea, dimineata intr-o cafenea linistita. Ei, dar unde sa fie cafeneaua asta?
-E o idee buna. Dar unde sa mergem?
-Ar fi interesant sa mergem in afara tarii. Nu stiu… Ar fi placut sa mergem la Paris.
Ohooooo. Stai asa. Usurel cu caii popii! Ceva e putred in Danemarca…pardon, in Franta! Asaa, nici una nici doua, direct Paris? Am senzatia ca sunt tras intr-o discutie de mult planuita.
-De ce Paris? E departe, e in Franta, si stii cat imi e de draga limba franceza.
Moni zambeste sugubat dar continua cu hotararea-i caracteristica:
-Stii, ar fi multe de vizitat: Muzeul Luvru unde poti sa vezi Mona-Lisa, Champs-Elysee, Sacre Coeur de Montmartre, Opera, Gradinile Luxemburg, Turnul Eiffel, Arcul de Triumf, Catedrala Notre-Dame. Am putea bea cafea in frumoasele cafenele pariziene. Am servi faimoasele croissante.louvre
Inevitabil ajungem la mancare. Stie ca sunt pofticios si profita de asta de cate ori are ocazia. Asta e lovitura sub centura.
-Poa’ sa fie o basculanta de croissante nu vreau sa vad Parisul. Mi se pare atat de… atat de… cliseu. Toata lumea vrea sa vada Parisul. Ei bine, eu nu vreau!
S-a suparat. Face botic si isi pune bratele-n san, lasandu-se pe spatarul scaunului.
-De ce cliseu? Pentru ca e un oras atat de iubit de indragostiti? Pentru ca e printre cele mai vizitate orase din lume? Pentru ca are atatea obiective turistice? Stiu ca ai vrea sa mergi sa vizitezi Luvrul sau ca ti-ar place sa vezi orasul de sus, din varful Turnului Eiffel. Stiu asta!
Daca despre dorinta mea de a vizita Luvrul are dreptate, in schimb despre placerea de a urca pana in varful Turnului Eiffel se inseala. Dar asta nu schimba cu nimic supararea ei de acum. Banuiesc ca si-a facut un plan de a ma convinge sa mergem sa vizitam Parisul si, acum ca s-a lovit de impotrivirea mea, se bosumfla. Poate sa se bosumfle ca eu tot nu vreau sa merg la Paris. E departe. Si cu ce ajungem? Asta-i! Am gasit punctul slab al planului sau.
-Si cum vrei sa ajungem la Paris? Cu masina? Ne-ar lua prea mult si am pierde cel putin patru zile din concediu.
-Cu avionul, logic.
De ce-am intrebat oare?
-Facem o rezervare de bilet dus-intors catre Paris, pe Blueairweb.com. Apoi nu trebuie sa ne ingrijim decat de pofta de concediu, pe care tu incerci acum sa o strici. blueairweb.com logo
Mai mai. Dar chiar a planuit totul ca la carte. Si totusi…
-Bine, bine. Vad ca transportul e gata stabilit. Dar cazarea?
Zambeste iar, semn ca sunt pe calea cea buna, dorita de ea.
-Poti sa rezervi o camera la hotel, inca de pe acum, tot prin Blueairweb.com. Hai sa iti arat.
Ma cheama in fata laptopului pe al carui display vad deschis browserul chiar la pagina Blueairweb.com, la destinatia Paris. Imi arata, plina de exaltare, felul in care poti face rezervarea unei camere de hotel in Paris, printr-un site partener Blue Air. Usor, rapid si fara batai de cap. A rezolvat transportul, a rezolvat cazarea. restul depinde de noi.
Am cazut in capcana mai ceva ca un nataflet. Nu mai am la ce sa cartesc, odata ce trasportul si cazarea sunt ca si rezolvate. Sa comentez despre zecile de obiective turistice din capitala Frantei? Nu are rost caci ar insemna sa imi reneg pofta de a vizita si de a face acel “milion de poze”. Sa comentez despre limba franceza, ca nu-mi place? Are sa-mi spuna ca limba franceza suna atat de suav de pe buzele frantuzoaicelor. Mda! Sa nu mai vorbesc despre arta culinara sau despre vinurile franceze. Mmmmmmmm, delicios.
Vazandu-mi tacerea, Moni stie ca a castigat. Se retrage vesela inspre bucatarie lasandu-ma intepenit in fata laptopului. Si totusi… Parca am cedat prea usor. Da, as vrea sa vad Parisul dar nu asa de curand. Ar mai fi alte multe orase de vizitat inainte de a vedea Parisul. Moni draga,oi fi castigat tu batalia aceasta dar nu si razboiul. Mi-ai lasat la indemana tocmai armele cu care te pot invinge. Zambesc rautacios, ca un ticalos ce sunt, si intru pe Blueairweb.com la sectiunea destinatii sa vad inspre ce orase mari din Europa am putea calatori. N-am de gand sa ma las invins atat de usor. Si, surprizaaa! Iata destinatia perfecta care poate bate, in opinia mea, Parisul, si anume Barcelona.sagrada familia
Ziceti voi ce vreti pentru mine Barcelona e cu zece trepte mai sus fata de Paris. Capitala Cataloniei, taramul de vis de pe coasta estica a peninsulei Iberice, Barcelona este un mare centru cultural, economic si, nu in ultimul rand, turisitc al Spaniei. Cele mai importante obiective turistice al acestui oras sunt: Sagrada Familia a lui Antonio Gaudi, Aquarium Barcelona, parcul Montjuic, Casa Mila sau La Pedrera, Muzeul Pablo Picasso, Barcelona Zoo Parc de la Ciutadella, Muzeul National de Arta Catalana, Camp Nou si Muzeul FC Barcelona, La Rambla, cartierul Bari Gothic si multe, multe altele.
Bun. Avem ce vizita, hai sa vad daca avem bilet! Avem. Cazare? Este, caci Blueairweb.com te ajuta foarte mult si din punctul asta de vedere. Asadar, destinatie avem, avion catre Barcelona avem, cazare este, mai sa o anunt pe Moni.
-Moniii! Hai putin sa iti arat ceva!
Vocea ei rasare foarte aproape de mine, semn ca a urmarit in tacere tot planul meu malefic de a anula calatoria la Paris!
-Nu te agita Mihai, am si facut rezervarile pentru bilete de avion si cazare la Paris.
M-a invins! Dar tot vom vizita si Barcelona, cat de curand. Acum stiu unde trebuie sa intru pentru a pune la punct toate detaliile legate de transport si cazare, pe Blueairweb.com
Haide, la Paris birjar!

Lasa un comentariu

