De cand am vazut-o pe frumoasa ducesa n-am mai avut pic de liniste si o arsura nestapanita imi mistuia incet sufletul. Trecuse la pas domol printre argatii si servitorii ducelui care descarcau marfurile aduse din stravechiul orient de corabia al carei nostrom eram, verificand cu ochi critici tot ceea ce se incarca in trasurile si carutele trimise de la palat. Era atat de frumoasa, plina de seninatate si lumina, delicata si misterioasa incat mi-a rapit ratiunea. Am stiut ca nu voi mai avea liniste pana n-am s-o revad, chiar si pentru o clipa. Am uitat de tot, de toate si-am inceput sa caut orice cale sa ajung in preajma ei, sa ma bucur de o privire fugara, de un zambet, de parfumul ei ametitor.
Grele incercari a trebuit sa infrunt pana sa aflu o cale sa patrund in curtea si parcurile palatului ducal, caci ducele era un satrap crud si banuitor si mi-ar fi pus pielea in bat daca ar fi aflat ce faceam si mai ales ce sentimente nutream pentru iubita lui sotie.
cercei-argint-granat-e547~8386796Si-am inceput un joc plin de provocare, din dorinta de a-i atrage atentia ducesei, caci seara de seara, dupa ce noaptea devenea atotstapanitoare si bezna cuprindea curtea palatului, ea iesea din iatac si se aseza in balansoarul din parc leganandu-se jucaus si fredonand o melodie sprintara din alte tinuturi.  Si in fiecare seara, pe masa de langa balansoar, ducesa gasea o frumoasa dovada a iubirii ce-o semanase in inima mea. Misterioasa, necunoscuta ei, zamislita de bunii mei prieteni, faurarii vechiului Israel, cate o mica bijuterie sclipea voioasa sub razele lunii cerandu-se infiata de catre frumoasa ducesa. La inceput a fost o pereche de cercei cu granat, ce ii aduceau frumos compliment ochilor ei caprui si luminosi. Gasindu-i, ducesa a stiut pe data ca ii erau destinati caci i-a luat in mana si i-a admirat, lasandu-ma pe mine, cel ascuns miseleste ca un adolescent timid, sa o privesc cu jind de dupa o tufa de trandafiri. Ii statea atat de bine cu acei cercei, incat a doua noapte am revenit.
inel-argint-ametist-r2976~8007326Am revenit cu un superb inel cu ametist, inel ce a asteptat-o cuminte pe masa de langa balansoar. Ea l-a gasit. A stiut ca e pentru ea caci pe data l-a pus pe deget privindu-l indelung in lumina salaba a razelor lunii. Apoi sa asezat pe balansoar si a inceput sa fredoneze sprintara melodie cu care-mi ardea sufletul si simtirile.  Si se bucura admirand inelul din timp in timp, cantand parca mai frumos si mai dragastos ca inainte. Cauta din priviri in bezna, sperand sa ma gaseasca pe mine, trisorul ascuns ochilor ei. Era mai bine asa. Ea imi primea cadourile, stiind ca sunt din partea unui admirator secret, iar sufletul meu se zvarcolea in chinuri din cauza ezitarii de a ma arata in fata ei ca sa-i declar iubirea. Pana intr-o seara cand…
Vantul caldut ce batea usor dinspre port aducea cu el aerul sarat al marii, gadilandu-mi narile si aducandu-ma in pragul stranutului. Nu trebuia sa ma dau de gol orice s-ar fi intamplat. Stateam pitit pe dupa eterna tufa de trandafiri rosiatici, ca un netrebnic cu ganduri necurate, asteptand ca felinarele din curtea si parcul palatului sa fie stinse de catre pajii si servitorii ducelui.colier-argint-perla-n2556~8386687 Acestia n-au intarziat sa apara si in cateva clipe curtea fu cuprinsa de bezna pe care o aseptam. Vazandu-i cum intra pe rand inauntru, am indraznit sa ies din ascunzatoare si sa ma indrept catre masuta de langa balansoar, cu un colier de argint cu perla in mana usor tremuratoare. Nu-mi pasa ca irosesc agoniseala facuta cu mari eforturi si riscuri in ultima calatorie in orient. Ea, ducesa, merita aceste daruri.
Lasasem colierul pe masa si ma pregateam sa ma retrag in umbra ce ma caracteriza de cateva zile cand o voce se auzi din spatele meu.
-Stiam ca esti tu!
Fiori nepraznici s-au rasfrant asupra mea la auzul vocii ei. Ma pacalise. Statuse ascunsa in intuneric si ma surprinsese in fapt.
-De ce imi daruiesti aceste frumoase bijuterii, misteriosule nostrom?
Ce sa ii fi raspuns? Am indraznit sa-i vorbesc desi nu m-am intors, de teama sa nu gasesc in privirea ei altceva decat mi-as fi dorit.
-Oare nu e gestul in sine un raspuns?
-Ba da, imi raspunse ea, dar de ce te feresti apoi de mine ca un pungas de rand.
M-am intors catre ea plin de speranta, caci vocea ei ma insufletea nebanuit.
-Oare dragostea ce ti-o port,frumoasa mea ducesa, nu-mi va aduce pieirea de va ajunge la urechile ducelui?
Si asa ar fi fost, cu siguranta.
-Se prea poate, imi zise apropiindu-se usor de mine.
Ii vedeam chipul angelic ca invaluit intr-un nimb de lumina, desi afara era bezna. Imi zambea, ba mai mult, ochii ei ii cautau avizi pe ai mei. Vedeam pe indelete cerceii cu granate ce straluceau placut printre suvitele ei castanii si inelul cu ametist purtat pe mana gingasa si micuta. Ii venau atat de bine. Ridica de pe masa colierul si mi-l intinse apoi, intorcandu-se, isi ridica usor parul, indemnandu-ma sa i-l prind la gat.
Nici n-am realizat cand i-am pus colierul, nici cand am imbratisat-o, nici cand s-a intors catre mine sarutandu-ma cu pasiune. Totul se invartea cu mine ca zburatacit de o tornada nebuna. Si ar fi continuat daca nu s-ar fi auzit de sus de la balcon o voce dura, barbateasca:
-Hei! Cine e acolo? Gustav, du-te sa vezi cine e in gradina!
Trebuia sa plec iar ducesa parca nu vroia sa se desparta din imbratisarea mea, strangandu-ma puternic in brate. Nici eu nu vroiam dar trebuia. Cu greu m-am despartit de cea pentru care riscasem atat de mult si-am alergat nebuneste in seara aceea, ca sa scap, caci ducele si-a trimis garda pe urmele mele. Aveam de gand sa ma intorc in seara urmatoare, indiferent ce s-ar fi intamplat.
Dar n-am mai mers niciodata sa o admir pe ducesa in timp ce fredoneaza in noapte, caci ducele, banuitor din fire, a preferat sa o trimita pe iubita lui sotie la curtea regala departe de pezevenghiul care o vizitase seara trecuta.
Iar eu am ramas cu un sarut intiparit pe buze si in suflet. Ducesa a ramas cu marturia unor nestemate regale aduse din vechiul orient de un nostrom mult prea indragostit.
logo

Lasa un comentariu

