Vacanta mea de primavara. Heraklion sau Venetia?

Posted: March 25, 2014 by zmolem in advertoriale, Orkestra, recomandari
Tags: , , , ,

Vreau in vacanta!
Vreau sa plec undeva, unde sa ma relaxez, sa ma rup de toate grijile cotidiene, unde sa nu am contact cu nimic din ceea ce inseamna lucru, obligatii si stres. Vreau sa uit de timp, sa nu stiu la ce ora ma trezesc, nici la ce ora ma culc. Vreau doar sa stiu ca imi voi incarca trupul si sufletul cu energie pozitiva care sa-mi ajunga pana la urmatoarea vacanta. Vreau sa lenevesc cat imi e voia fara sa dau nimanui nici o socoteala, sa merg incotro vreau eu si sa vizitez tot ceea ce se poate vizita.
Pentru asta imi trebuie, inainte de toate, un concediu. Il am. Apoi imi trebuie persoane dragi cu care sa merg, caci nu sunt un insingurat. Voi merge cu sotia si cu fetita. Si nu in ultimul rand ne trebuie, vorbesc deja la plural, o locatie unde sa ne petrecem concediul.
Si, daca tot veni vorba de locatie, am inceput sa caut. Lumea asta e mare si locatii turistice sunt cu duiumul. Insa ce avem noi nevoie? Nu suntem pretentiosi dar nici nu avem standarde joase cand vine vorba de vacante. Am prefera sa ne petrecem concediul in strainatate, cu puncte de interes turistic accesibile pentru vizitat, si sa nu fie mai departe de maxim doua zile de calatorit cu masina. Acest ultim factor reduce foarte mult cautarile noastre asa ca, pentru prima oara de multa vreme, am decis sa renuntam la deplasarea cu masina. Substitutul: avionul, desigur!
aerotravel logoOdata introdus avionul in ecuatia concediului nostru, am largit baza de alegere a destinatiei pentru concediu. Dupa ce am cautat destul de mult pe internet, dupa ce ne-am razgandit de cateva ori am ajuns, sa punem in balanta doua locatii care ne par foarte tentante. Si asta datorita Aerotravel.ro, una din cele mai bune si mai importante agentii de turism din Romania. Aerotravel.ro a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 33 de milioane de euro, iar parerile clientilor sunt foarte bune, lucru care a contat foarte mult in alegerea noastra, pentru ca am invatat de-a lungul anilor sa ne ferim de agentiile de turism dubioase. Dupa multe cautari pe internet ne-am convins ca aceasta agentie de turism ne poate asigura “Reteta sigura pentru calatorii memorabile”. Astfel, din oferta Aerotravel am gasit:
logia heraklion
Heraklion Creta. Fondat in anul 824 de catre arabi, orasul isi are origini stravechi pierdute in antichitate. Civilizatia acestui oras s-a dezvoltat si a fost influentata de-a lungul secolelor de ocupatia bizantina, venetiana si otomana. Situat pe coasta nordica , este capitala, centrul economic, comercial si cultural al insulei Creta.
Clima in Heraklion este mediteraneana, cu temperaturi care ajung in miezul verii pana la 38 de grade celsius. Din aceasta cauza primavara si toamna sunt perioadele cele mai recomandate pentru a vizita acest oras, spre a nu suferi din cauza disconfortului termic.
palatul regal knossosOrasul este renumit pentru plajele sale cu nisip alb, de la care se trage numele stravechi, de origine araba, pe care l-a purtat in vechime – Candia. Fiind un centru turistic foarte bine dezvoltat, Heraklion dispune de o infrastructura hoteliera foarte bine pusa la punct si de o multime de obiective turistice de vizitat. Printre acestea as pomeni Muzeul Arheologic, Muzeul de Istorie, palatele Knossos si Phaestos, Fortareata Portului Heraklion, siturile arheologice Gortys, Agia Trias, Gournia, Fantana Morosini, Logia Venetiana, Strada 25 August si multe altele.
Multiculturalitatea acestui stravechi oras si-a lasat amprenta si asupra gastronomiei care a pastrat influente de la toate popoarele care au trecut pe aici. Predomina preparatele culinare bazate pe fructe de mare si peste, cu influente musulmane cat si grecesti si europene. Aceste preparate se pot servi in zecile de restaurante si taverne presarate in tot orasul.
Preturile pentru cazare sunt foarte bune si pentru toate buzunarele incepand de la 50 de euro pe noapte pentru o camera, mergand pana aproape de 150, in functie de conditii.
rezervare creta heraklion
A doua locatie asupra careia ne-am oprit in cautarile noastre, este Venetia.
Este cel mai important oras al regiunii Veneto din Italia avand in prezent peste 260 de mii de locuitori. Este unul din cele mai importante centre turistice, economice si culturale ale Italiei.
canal grande A fost fondat de refugiatii ce au sosit aici din campia Padana in urma invaziilor hune si longobarde din secolele V si VI.Treptat, de-a lungul istorie, orasul s-a dezvoltat tot mai mult datorita pozitionarii sale care permitea locuitorilor sai sa profite de pe urma comertului maritim. Ajungand cea mai mare putere navala a Europei, Venetia a devenit, datorita dorintei de independenta a locuitorilor sai, un mare oras stat al secolelor aflat la mijloc intre marile imperii europene.
palazzo ducale
In prezent, fiind unul din cele mai importante obiective turistice mondiale, Venetia se intinde peste 118 insule legate intre ele prin 354 de poduri. Arhitectura acestui oras care s-a dezvoltat intr-un mod unic, patrimoniul cultural si turistic in continua dezvoltare, au adus si aduc in continuare in acest oras peste 9 milioane de turisti anual.
Cele mai importante obiective turistice ale Venetiei sunt: Palatul Ducal,palatele Fondaco dei Turchi si Vendramin Calergi, Canalle Grande si Canalle de la Giudecca, Ponte Rialto si Ponte de la Constituzione, Basilica San-Marco, bisericile Chiesa deli Scalzi si San Stae, Arsenalul si multe altele.
Din punct de vedere al infrastructurii hoteliere Venetia exceleaza, avand zeci de hoteluri si pensiuni unde te poti caza. Restaurantele, tavernele si ospatariile tipic italiene vin sa ofere turistilor o mostra a ospitalitatii latine si a artei culinare venetiene care este unica in lume.
Am gasit cele mai bune oferte de cazare din Venetia, datorita sistemului de rezervari al Aerotravel.ro, reusind sa selectam anumite rezultate dupa criteriile noastre de cautare. Preturile incep de la 49 de euro si urca pana aproape de 170. rezervare venetia
Astfel, am ajuns intr-un mic impas. Ce sa alegem?
Sa fie Venetia cu al sau tumult si spirit latin debordant,cu laguna si insulele, cu zecile de canale si poduri, cu palate si muzee de vizitat.
Sau sa fie Heraklion, linistit, departe de lume, pe o plaja cu nisipuri albe, cu marea si cu soarele indemnandu-ne la relaxare si cu murmurul antichitatii curgand imprejurul nostru.
Voi ce spuneti, Heraklion sau Venetia?

Comments
  1. scentofrina says:

    Daca vrei relaxare clar Creta! In Venetia sunt multe de vizitat, e aglomerat si daca e vara, apa miroase infiorator. Sa nu aducem aminte de preturile de acolo :))

    Like

  2. ina15 says:

    Heraklion suna mai interesant. Venetia e deja parca prea comerciala.

    Like

Lasa un comentariu

